piątek, 30 stycznia 2015

XXIII i pół ŁPG - Scrap Raiders / New Dallas cz.1 /

Korzystając z okazji, jaką była kolejna edycja Łódzkiego Portu Gier, spotkaliśmy się z Borsuukiem, Brathaciem oraz Machciem, aby rozegrać kolejną odsłonę naszej battletechowej kampanii Scrap Raiders.


- Orzeł Dwa, nawiązaliście kontakt z bogey'ami? - zwinny Mongoose, przycupnął tuż za krawędzią urwiska, skąd miał doskonały widok na poruszające się w dolinie pomalowane na biało jednostki.
- Potwierdzam, Devil Actual. Blakiści - nadeszła odpowiedź - Ze dwa poziomy II. Widzę parę Hotel Tangos i kilka Mikes. Na pewno Reaper i Initiate. Mają także Pinto, ale wygląda na jakieś przerobione.
- Słowo? Czego tu u licha mogą szukać? Skoro oni tu są to musi być tu coś cennego, bo chcą to ukryć. Dobra Orzeł, wracajcie na pozycję.
- Wilco.

- Słyszałeś Kloss? Od południa idzie jeszcze jeden taki Poziom. Tego bierzemy na siebie. Wy macie więcej cięższego sprzętu, więc powstrzymajcie tych z północy, dopóki technicy nie znajdą tego wejścia. Ono musi tam gdzieś być. Mamy jeszcze wsparcie sensorów z orbity, choć podobno u nich też wkrótce zrobi się gorąco. Jak tylko odnajdziemy wejście, pakujemy się do środka. Powodzenia. /Brathac/


Tym razem nasz MG zaproponował nam 3 misje, z których wybraliśmy New Dallas (niegdyś Terrańska Hegemonia) - mikrokampania (3 misje) - obrona misji badawczej na wymarłym świecie. Koszt wejścia 400 WP. Możliwy zarobek od 700 do 1150 WP, 1 miesiąc czasu.
Cele misji:
1) odnaleźć wejście do Bunkra Cmentarzyska (po turze 10, rzut 2k6 na 10+ Bunkier zostaje odnaleziony) - 300 WP
2) zniszczyć przynajmniej 60% tajemniczych najeźdźców - 400 WP
Teren: Ruiny, Wybrzeże, Podmokłe
Niska grawitacja: 0.86G (będziemy przeliczać PR, możliwe uszkodzenia przy przekroczeniu PR w biegu i przy skakaniu)
Dodatkowe opcje:
1. To zdecydowanie nie Kansas, Dorotko! - Heksy z drogą traktujemy jako żwir (+1 PR), Heksy Rough jako Ultra-Rough (+2 PR, niedostępne dla pojazdów), a heksy z Rubble jako Ultra-Rubble (+2 PR, test Pilotażu z modem +1). +300 WP

*  *  *

W pierwszej misji użyliśmy następujących mechów: Highlander, Ostroc (Borsuuk), Enforcer, Lineholder, Bushwacker (Machcio), Catapult K2K, Victor i Warhammer (moje). W rezerwie (czyli na orbicie) pozostały Thunderbolt, JagerMech III, Phoenix Hawk i Falconer. Grę rozpoczęliśmy od wyznaczenia mechów, które zostały ukryte na planszy. Były to Katapulta, Victor, Highlander i Enforcer.
Po wystawieniu reszty sił przy jednej krawędzi, na przeciwległej pojawił się przeciwnik - siły Słowa Balke'a. W ich skład wchodziły mechy Buccaneer, Lightray, Initiate i Grim Reaper, czołg zwiadowczy Galeon, hovery Lightning i Condor, zbroje Phalanx A (2 szt.) w Maximie i Longinus w Pinto.

Nasze "jawne" siły rozstawione na pozycjach obronnych
Pinto
Siły WoB (Pinto i Condor) atakowały od strony wody...
... i lądu (Lightning, Initate, Lightray, w oddali Grim Reaper i Buccaneer)
WoBiści rozpoczęli marsz w stronę naszych sił
Pierwsza tura
Pinto przeprowadził nalot na Warhammera...
...zrzucając mu na głowę oddział zbroi Longinus
Zmasowany atak na Katapultę
Katapulta ostrzeliwana przez przeważające siły wroga, wspomagana przez Ostroca
Samotny Buccaneer
Warhammer z Longinusam na głowie
Katgapulta i Ostroc vs Initate, Lightray i Lightning
Sytuacja w turze 3
Pinto i Longinusy vs Lineholder
Victor i Warhammer ruszyły na pomoc Katapulcie, ostrzeliwane przez Condora
Ostroc i Brushwacker przejęły na siebie część wrogiego ostrzału, odciążając uszkodzoną Katapultę
Katapulta, schowana za urwiskiem, ostrzeliwuje Grim Reapera
Pod ostrzałem naszych mechów Condor spadł ze zniszczonym napędem, jednak wciąż się odgryzał
Ostroc został zniszczony
4 tura
Katapulta vs Initate i Grim Reaper
Bushwacker w walce z Lightrayem, Victor i Warhammer prowadzą ostrzał z lasu
Lineholder, ze zmiennym szczęściem, ostrzeliwał Longinusy
Eva-Christina "Kato" von Treppel powaliła przeciwnika, i obrzuciła go stekiem wyzwisk
5 tura
Victor i Warhammer ruszyły na pomoc Katapulcie
Highlander atakowany przez Buccaneea, Pinto, Maxima i zbroje Phalanx
Lightray i Bushwacker
Black Hawk down, repeat, Black Hawk down! - Pinto zestrzelony przez Highlandera
Sytuacja pod koniec 5 tury
Bushwacker zalicza glebę na skutek ostrzału i kopniaków Lightraya
Lineholder otoczony przez Condora, Lightninga, Galeona i Longinusy
Katapulta prowadzi ciągły ostrzał Initate i leżącego Grim Reapera
Victor i Warhammer obsadziły mały lasek i prowadziły ostrzał wroga
Buccaneer padł pod zmasowanym ostrzałem
Po pierwszej połowie rozgrywki można wymienić 3 problemy - zniszczenie Ostroca, utrata przez moja Katapultę lewego PPC, oraz fakt, że ostatnie dwa testy na pilotaż wrogiego Initate (na 10+) zostały przez Brathaca zdane! (trzeba mu schować te jego dawiońskie kości :P).

9 komentarzy:

  1. Moje daviońskie kości dopiero objawią swój potencjał. Kiedy będę grał Davionami. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. To battletechowe mapy heksowe. Można je było dostać w MapSetach, a obecnie są dostępne zestawy żetonów je urozmaicające.

      Usuń
  3. Te wszystkie nie pomalowane figurki ... moje oczy ... tak bolą ...
    A teraz serio, fajna rozgrywka ale metal strasznie bije po oczach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powiem, że nie masz racji. Ale na swoje usprawiedliwienie dodam tylko, że mój Victor jest pomalowany, i to nawet w barwy kampanijne ;)
      Więc proszę naciskać na Agenta i spółkę :D

      Usuń
    2. Lepsze niepomalowane, niż bez rozjaśnień :P

      Usuń
    3. A które są bez rozjaśnień? Bo nie moje :P

      Usuń