Korzystając z okazji, jaką była kolejna edycja Łódzkiego Portu Gier, spotkaliśmy się z Borsuukiem, Brathaciem oraz Machciem, aby rozegrać kolejną odsłonę naszej battletechowej kampanii
Scrap Raiders.
- Orzeł Dwa, nawiązaliście kontakt z bogey'ami? - zwinny Mongoose, przycupnął tuż za krawędzią urwiska, skąd miał doskonały widok na poruszające się w dolinie pomalowane na biało jednostki.
- Potwierdzam, Devil Actual. Blakiści - nadeszła odpowiedź - Ze
dwa poziomy II. Widzę parę Hotel Tangos i kilka Mikes. Na pewno Reaper i
Initiate. Mają także Pinto, ale wygląda na jakieś przerobione.
- Słowo?
Czego tu u licha mogą szukać? Skoro oni tu są to musi być tu coś
cennego, bo chcą to ukryć. Dobra Orzeł, wracajcie na pozycję.
- Wilco.
- Słyszałeś
Kloss? Od południa idzie jeszcze jeden taki Poziom. Tego bierzemy na
siebie. Wy macie więcej cięższego sprzętu, więc powstrzymajcie tych z
północy, dopóki technicy nie znajdą tego wejścia. Ono musi tam gdzieś
być. Mamy jeszcze wsparcie sensorów z orbity, choć podobno u nich też
wkrótce zrobi się gorąco. Jak tylko odnajdziemy wejście, pakujemy się do
środka. Powodzenia. /Brathac/
Tym razem nasz MG zaproponował nam 3 misje, z których wybraliśmy New Dallas (niegdyś Terrańska Hegemonia) - mikrokampania (3 misje) - obrona misji badawczej na wymarłym świecie. Koszt wejścia 400 WP. Możliwy zarobek od 700 do 1150 WP, 1 miesiąc czasu.
Cele misji:
1) odnaleźć wejście do Bunkra Cmentarzyska (po turze 10, rzut 2k6 na 10+ Bunkier zostaje odnaleziony) - 300 WP
2) zniszczyć przynajmniej 60% tajemniczych najeźdźców - 400 WP
Teren: Ruiny, Wybrzeże, Podmokłe
Niska grawitacja: 0.86G (będziemy przeliczać PR, możliwe uszkodzenia przy przekroczeniu PR w biegu i przy skakaniu)
Dodatkowe opcje:
1.
To zdecydowanie nie Kansas, Dorotko! - Heksy z drogą traktujemy jako
żwir (+1 PR), Heksy Rough jako Ultra-Rough (+2 PR, niedostępne dla
pojazdów), a heksy z Rubble jako Ultra-Rubble (+2 PR, test Pilotażu z
modem +1). +300 WP
W pierwszej misji użyliśmy następujących mechów: Highlander, Ostroc (Borsuuk), Enforcer, Lineholder, Bushwacker (Machcio), Catapult K2K, Victor i Warhammer (moje). W rezerwie (czyli na orbicie) pozostały Thunderbolt, JagerMech III, Phoenix Hawk i Falconer. Grę rozpoczęliśmy od wyznaczenia mechów, które zostały ukryte na planszy. Były to Katapulta, Victor, Highlander i Enforcer.
Po wystawieniu reszty sił przy jednej krawędzi, na przeciwległej pojawił się przeciwnik - siły Słowa Balke'a. W ich skład wchodziły mechy Buccaneer, Lightray, Initiate i Grim Reaper, czołg zwiadowczy Galeon, hovery Lightning i Condor, zbroje Phalanx A (2 szt.) w Maximie i Longinus w Pinto.
|
Nasze "jawne" siły rozstawione na pozycjach obronnych |
|
Pinto |
|
Siły WoB (Pinto i Condor) atakowały od strony wody... |
|
... i lądu (Lightning, Initate, Lightray, w oddali Grim Reaper i Buccaneer) |
|
WoBiści rozpoczęli marsz w stronę naszych sił |
|
Pierwsza tura |
|
Pinto przeprowadził nalot na Warhammera... |
|
...zrzucając mu na głowę oddział zbroi Longinus |
|
Zmasowany atak na Katapultę |
|
Katapulta ostrzeliwana przez przeważające siły wroga, wspomagana przez Ostroca |
|
Samotny Buccaneer |
|
Warhammer z Longinusam na głowie |
|
Katgapulta i Ostroc vs Initate, Lightray i Lightning |
|
Sytuacja w turze 3 |
|
Pinto i Longinusy vs Lineholder |
|
Victor i Warhammer ruszyły na pomoc Katapulcie, ostrzeliwane przez Condora |
|
Ostroc i Brushwacker przejęły na siebie część wrogiego ostrzału, odciążając uszkodzoną Katapultę |
|
Katapulta, schowana za urwiskiem, ostrzeliwuje Grim Reapera |
|
Pod ostrzałem naszych mechów Condor spadł ze zniszczonym napędem, jednak wciąż się odgryzał |
|
Ostroc został zniszczony |
|
4 tura |
|
Katapulta vs Initate i Grim Reaper |
|
Bushwacker w walce z Lightrayem, Victor i Warhammer prowadzą ostrzał z lasu |
|
Lineholder, ze zmiennym szczęściem, ostrzeliwał Longinusy |
|
Eva-Christina "Kato" von Treppel powaliła przeciwnika, i obrzuciła go stekiem wyzwisk |
|
5 tura |
|
Victor i Warhammer ruszyły na pomoc Katapulcie |
|
Highlander atakowany przez Buccaneea, Pinto, Maxima i zbroje Phalanx |
|
Lightray i Bushwacker |
|
Black Hawk down, repeat, Black Hawk down! - Pinto zestrzelony przez Highlandera |
|
Sytuacja pod koniec 5 tury |
|
Bushwacker zalicza glebę na skutek ostrzału i kopniaków Lightraya |
|
Lineholder otoczony przez Condora, Lightninga, Galeona i Longinusy |
|
Katapulta prowadzi ciągły ostrzał Initate i leżącego Grim Reapera |
|
Victor i Warhammer obsadziły mały lasek i prowadziły ostrzał wroga |
|
Buccaneer padł pod zmasowanym ostrzałem |
Po pierwszej połowie rozgrywki można wymienić 3 problemy - zniszczenie Ostroca, utrata przez moja Katapultę lewego PPC, oraz fakt, że ostatnie dwa testy na pilotaż wrogiego Initate (na 10+) zostały przez Brathaca zdane! (trzeba mu schować te jego dawiońskie kości :P).
Moje daviońskie kości dopiero objawią swój potencjał. Kiedy będę grał Davionami. :D
OdpowiedzUsuńSię okaże :P
UsuńFajna plansza.
OdpowiedzUsuńTo battletechowe mapy heksowe. Można je było dostać w MapSetach, a obecnie są dostępne zestawy żetonów je urozmaicające.
UsuńTe wszystkie nie pomalowane figurki ... moje oczy ... tak bolą ...
OdpowiedzUsuńA teraz serio, fajna rozgrywka ale metal strasznie bije po oczach.
Nie powiem, że nie masz racji. Ale na swoje usprawiedliwienie dodam tylko, że mój Victor jest pomalowany, i to nawet w barwy kampanijne ;)
UsuńWięc proszę naciskać na Agenta i spółkę :D
Lepsze niepomalowane, niż bez rozjaśnień :P
UsuńA które są bez rozjaśnień? Bo nie moje :P
UsuńAzowe ofkors :-P
Usuń