wtorek, 14 maja 2013

Z innej beczki, czyli łódzkie atrakcje majowego weekendu

Dziś, jak w tytule, z innej beczki. W zeszły weekend w moim mieście odbyły się dwie ciekawe (przynajmniej dla mnie) imprezy.

Pierwsza z nich to Moto Weteran Bazar, odbywający się cztery razy w roku. W wielkim skrócie - jest to zlot fanów motoryzacji, militariów i wszelkiego rodzaju staroci. Można tu nabyć części do samochodów, motocykli, broń białą i palną w całości i w częściach (oczywiście, wszystko w zgodzie z odpowiednimi przepisami). Na tę edycję, odbywającą się na stadionie łódzkiego Startu, wybrałem się ze względu na spotkanie ze znajomym sprzedawcą militariów. Niestety, sobotnia pogoda dość ostro dała się wszystkim we znaki, cały czas padał deszcz, a ponadto remont wciąż wisi mi nad głową, więc ograniczyłem się od odbioru zamówienia, i szybkiej ewakuacji. Zdjęć nie robiłem, choć było kilka smaczków godnych uwiecznienia. Mam nadzieję, że w kolejnej odsłonie pogoda będzie łaskawsza, i nie będzie utrudniać myszkowania po stoiskach i podziwiania okazów zarówno militarnych, jak i motoryzacyjnych. 
Cena biletu - 15 zł za jeden dzień.
Druga impreza, to XIII już odsłona Międzynarodowych Targów Zoologicznych, odbywających się cyklicznie na terenie Targów Łódzkich. Na nie wybrałem się w niedzielę, ciekawy nowości w dziedzinie hodowli rybszczaków wszelakiej maści i gatunku. Niestety, mała ilość czasu nie pozwoliła mi na uczestnictwo w seminariach dotyczących chorób i leczenia rybek akwariowych. Musiałem się zadowolić obejściem boxów wystawowych przedstawicieli firm akwarystycznych i obejrzeniem wystawy "Żółta łódź podwodna" oraz basenu z karpiami Koi.

Z ciekawych nowinek (przynajmniej dla mnie) akwarystycznych były zestawy akwariowe firmy Sera z podświetleniem LED (dla akwariów słodkowodnych całe białe, dla morskich połączenie białych i niebieskich). Wstępna cena takowego zestawu (jeszcze u nas niedostępnego) to ok. 2,5 tys. zł.
Inną nowością są pokarmy amerykańskiej firmy Omega One. Wg ulotki produkowane są na Alasce, w oparciu o świeże, naturalne składniki, z wykorzystaniem nowoczesnych metod produkcji. Ma to być pokarm z górnej półki, zarówno jakościowo, jak i, niestety, cenowo. W ramach testów zaopatrzyłem się w próbki pokarmów Freshwater Flakes (płatki ogólnego stosowania), Super Kelp Flakes (płatki z wodorostów morskich) oraz Cichlid Flakes (płatki dla pielęgnic). Dodatkowo nabyłem mały pojemniczek Veggie Rounds (tabletki dla moich zbrojników). Cena ok. 12,50 zł za 56 g jest dość spora w porównaniu do produktów rodzimego Tropicala, jednak na ulubieńcach się nie oszczędza. A poza tym, i tak o wszystkim zdecydują zbrojniki ;)
Na stoisku Sera dostałem również dwie saszetki testowe z pokarmami Vipan Family (pokarm ogólny w płatkach i drobnych granulkach). Nabyłem również w okazyjnej cenie brakujące numery magazynu Akwarium.
Cena biletu - 15 zł za jeden dzień




Jak napisałem na otwarcie bloga, będzie w nim też o rybach, i oto pierwszy artykuł. A jak się komuś nie podoba, to dostanie z PPC (i radzę uważać, jedno zawsze trafia :P)!

8 komentarzy:

  1. Z tymi rybami to myślałem że żartowałeś...:D

    OdpowiedzUsuń
  2. A może by tak pomalować jedną z flot do FT na wzór maskowania karpi Koi :D ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzór karpi pasowałby do Kruściatych :D!!

    OdpowiedzUsuń
  4. RAFEL, ja nigdy nie żartuję o swoich rybach :P
    Admirale, pomysł ciekawy, czekam na Twoją realizację ;) Mogą to być Chrupki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznaj się lepiej ile broni zakupiłeś i od razu kaliber podaj :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile broni, od razu tak bezpośrednio... :P
      No co, mam wykrzyczeć, że, jak Indianie, od X lat "chrust" gromadzę? ;)

      Usuń
  6. Nie mam niestety Chrupków, a UNSC jest w trakcie realizacji, za to Ty masz Chrupki, zamiłowanie do ryb, więc na co czekasz :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje Chrupki już w połowie pomalowane, więc nie będę robić różnokolorowych. Ale Ty możesz je zakupić, i od razu masz wzór schematu :P

      Usuń