sobota, 10 września 2016

Władca Pierścieni LCG - Droga do Rivendell

W ramach przygotowań do kolejnego w tym roku eventu Władcy Pierścieni LCG "Spadkobiercy Gondolinu", odbywającego się 10 września w Pile na tamtejszym Pilkonie 2016, przystąpiłem do przygotowywania talii mającej wziąć udział w zabawie. Było to swego rodzaju novum, gdyż na wcześniejsze zloty, które odbywały się na Pyrkonach, szedłem na żywioł (i adekwatnie kończyłem ;). Tym razem ma być inaczej!



Scenariuszem, z którym będziemy się zmagać, jest "Droga do Rivendell" z cyklu Dwarrowdelf.


Swoim starym zwyczajem postanowiłem, że scenariusz przejdę talią zawierającą karty wydane w podstawce, cyklu Mrocznej Puszczy, Khazad-Dum oraz cyklu Dwarrowdelf. To oczywiście nieco uszczuplało możliwości, jednak satysfakcja z takiego przejścia scenariusza jest spora.
Rozważałem budowę dwóch talii - krasnoludzkiej (wiadomo - Moria i te sprawy ;) oraz opartej na Noldorach. Niestety, z racji tego, że testy odbywały się w godzinach późnowieczornych podczas wypoczynku z rodziną nad morzem, ograniczyłem się do dopracowania talii krasnoludzkiej.

Jako bohaterów wybrałem Balina (przywództwo), Dwalina (duch) oraz Thalina (taktyka).

Sprzymierzeńcy:
Długobrody zabójca orków x3
Długobrody członek starszyzny x2
Ereborski mistrz bitwy x2
Najlepsze konie Riddermarchii x3
Bofur x2
Weteran z Nanduhirionu x2
Włócznik z Gondoru x3
Topornik weteran x3
Gandalf x3 (podstawka)

Dodatki:
Namiestnik Gondoru x2
Pas Narwiego x1
Krasnoludzki topór x2
Topór z Dwarrowdelfu x2
Namiestnik Gondoru x2
Pas Narwiego x1

Wydarzenia:
Flinta x3
Khazad! Khazad! x2
Świeże ślady x3
Sprawdzian woli x3
Pieśń Durina x3
Atak z zaskoczenia x3
Szybkie uderzenie x3
Pozdrowienia Galadrimów x2

Talia sprawowała się bardzo przyzwoicie. Na 14 gier wygrałem 7, a z 7 porażek mogłem spokojnie uniknąć przynajmniej 2, gdybym trzymał się założeń, jakie przyświecały mi podczas jej składania (za szybko chciałem wygrać, i się zemściło).
Wyniki to 150 (poziom zagrożenia 27, 3 rany na bohaterach i 12 rund), 173 (odpowiednio 22, 1 i 15), 190 (26, 4 i 16), 133 (32, 1 i 10), 194 (30, 4 i 16), 119 (21, 8 i 9) oraz 130 (20, 0 i 11). Jak widać, krasnoludy nie są sprinterami, i rozkręcają się dość powoli, jednak pozwalają na nie najgorszą kontrolę stołu, w tym kart wydarzeń oraz kart cienia.
Zobaczymy, jak się spisze w Pile.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz