sobota, 6 grudnia 2014

Fotografowanie modeli - namiot bezcieniowy

Dziś zaprezentuję element, który ma za zadanie poprawić jakość zdjęć naszych figurek i modeli - namiot bezcieniowy.

Według teorii ma on za zadanie rozproszyć i równomiernie oświetlić model. Namioty można kupić na allegro za ok. 100-150 zł. Nie jest to mało, zwłaszcza w sytuacji, gdy tanim kosztem można go zrobić samemu. Wyszedłem z takiego właśnie założenia, i oto prezentuję to, co udało mi się zmajstrować. Pomysł rzecz jasna nie jest mój, korzystałem z doświadczeń innych.

Materiały

Jako obudowę użyłem pudełka po papierze do drukarek. Jego zaletą są niezbyt duże rozmiary, dzięki czemu można je łatwo upchnąć w mieszkaniu. 


Dodatkowo potrzebujemy materiału rozpraszającego światło. Może to być tkanina, kalka techniczna. Ja znów postawiłem na ekonomię, i użyłem papieru śniadaniowego.
Do połączenia użyłem taśmy dwustronnej (mogłem zastosować klej, jednak ze względu na stan zdrowia mojej drugiej połówki nie chciałem smrodzić w mieszkaniu, a na dworze za ciepło już nie jest).

Wykonanie

Najpierw, za pomocą ostrego nożyka, wyciąłem otwory w trzech ściankach pudełka, pozostawiając po bokach paski do przyklejenia materiału rozpraszającego światło. Jedną z większych ścianek pozostawiłem nienaruszoną, jako podłoże.


Następnie nakleiłem taśmę dwustronną wokół otworu.


Kolejny etap, to przyklejenie papieru.


A oto efekt końcowy. Cała praca zajęła mi nie więcej niż 30 minut. Koszt to praktycznie zero zł, gdyż wszystkie materiały miałem w domu.


5 komentarzy:

  1. A czemu wnętrze nie jest wyklejone białym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo i tak do fotografowania używam kilku rodzajów tła, które jest wymienne. Jakie będę potrzebował, taki włożę.

      Usuń
  2. Zamiast papieru śniadaniowego lepiej użyć kalkę techniczną. Zrobiłem sobie takie pudło parę miesięcy temu i spełnia swą rolę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko dotrze do mnie lampka (tak, Ta lampka ;), wezmę się za fotografowanie i testowanie. Być może, że zmienię papier śniadaniowy na kalkę.

      Usuń