sobota, 30 maja 2015

Waterloo 1815 zestaw AP028 (Napoleonic Mounted Line Officers)

A oto kolejna odsłona moich napoleońskich nowości - zestaw konnych dowódców z lat 1813-15 od włoskiej firmy Waterloo 1815.


Jest to o tyle ciekawy zestaw, że wszystkie modele są w wersji konnej. W pudełku dostajemy 10 figurek i 10 wierzchowców.


Portal Plastic Soldier Review podjął próbę  zidentyfikowania figurek, i wydaje mi się, że z niezłym skutkiem. Mamy więc Williama księcia Orańskiego, Fredericka Williama, księcia Brunszwiku, Sir Thomasa Pictona (tak, to ten gentleman w meloniku i z parasolem), oficer brytyjski, oficer Highlanderów, oficer holenderski, trzech oficerów francuskich (jeden z Gwardii Cesarskiej) i oficer jegrów z Nassau.
Mamy cztery wzory wierzchowców, trochę szkoda, że nie pokuszono się o wykonanie indywidualnych koni dla każdego z dowódców.

Ramka nr 1 z jednej strony,
....i z drugiej
Ramka nr 2 z jednej strony,
...i z drugiej
Materiał, z jakiego wykonano figurki, to dość miękki plastik, podobny do tego z zestawów Zvezdy. Po zastosowaniu podkładu do plastiku (o którym napiszę, mam nadzieję, niebawem) z malowaniem nie będzie problemu. Jakość figurek jest bardzo dobra.

Zakupu dokonałem, gdyż moje kontyngenty Zjednoczonego Królestwa nie posiadały dowódców. Niejako przy okazji wpadło mi kilku oficerów innych nacji. Być może wyruszą do innych armii, szukać tam szczęścia i chwały w boju, ale o tym napiszę, gdy się zdecyduję.

2 komentarze:

  1. Na wojnę tylko z parasolką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z parasolką, to może królowa angielska chodzić. Angielski gentleman chadza z parasolem :)

      Usuń