wtorek, 29 kwietnia 2014

Projekt Full Thrust PL - opis rasy Phalonów

Jako, że portal Solaris 7 nadal nie żyje, postanowiłem wraz ze Sky'em wrzucać tutaj owoce naszej pracy nad polonizacją zasad do Full Thrust. Jest oczywiście dostępny (jeszcze) podręcznik Portala, jednak nie ma w nim wszystkich zasad (między innymi ras obcych). Część stałych bywalców zna już te materiały, ale dla innych mogą one być pomocne
Dla formalności - mamy błogosławieństwo Jona z GZG na tłumaczenie i darmową publikację naszych wypocin.
Na początek przedstawiam Wam opis rasy Phalonów z podręcznika Fleet Book 2 (tłumaczenie Sky Hawk).
 
 
Zapraszam do lektury!
 *   *   *

Biologia Phalonów jest w wielu miejscach całkiem podobna do ludzkiej.
Są oddychającymi tlenem istotami opartymi na węglu, aczkolwiek ich idealne warunki klimatyczne są cieplejsze i bardziej wilgotne niż preferowane ludzkie normy to oba gatunki mogą całkiem szczęśliwie przetrwać na wzajemnych światach.

Wygląd fizyczny Phalonów jest wyraźnie nie-humanoidalny.
Są dwunogami o dwustronnej symetrii lecz tu podobieństwo się kończy.
Każda z ich kończyn ma o jeden staw więcej niż ludzka, ich przysadziste, spodkowate tułowia są pokryte ochronnym egzoszkieletem a ich szerokie, płaskie głowy są zdominowane przez pojedynczą, dużą, trójsoczewkową optykę.

Phaloni mają trzy płcie - płodne samice i samców (choć różnica może być trudna do oceny dla ludzi) oraz bezpłodną trzecią odmianę która jest o wiele bardziej liczna niż pozostałe dwie i tworzy większość ich sił zbrojnych a także pokaźną część ich przywództwa. Samice są jajorodne, składają od jednego do pięciu jaj. W wielu z ich kultur młode po wykluciu wychowywane są w rozległych jednostkach rodzinnych podobnych do tych spotykanych w wielu ludzkich społeczeństwach.

Pomimo ich bardzo obcego wyglądu, Phaloni posiadają bardzo podobne do ludzkich procesy myślowe aż do punktu w którym sensowna komunikacja jest relatywnie prosta gdy już pokonano przeszkody w tłumaczeniu.
Ich mowa jest miękka i sycząca z okazjonalnymi ostrymi dźwiękami klikającymi co może zostać powtórzone przez większość ludzi po pewnej praktyce. Z ich strony, Phaloni sa w stanie używać bardzo sepleniącej i zaakcentowanej formy angielskiego.

Według ludzkich norm Phaloni wydają się być całkowicie amoralni.
Jeżeli chcą czegoś, to to wezmą; jeżeli stawi im się jakikolwiek opór, będą używać siły bez najmniejszego wahania - jeżeli to okaże się niepraktyczne, będą negocjować i próbować dostać to czego pragną.
Wszelkie umowy, porozumienia czy interesy z Phalonami są całkowicie tymczasowe. Wycofają się oni natychmiast ze wszystkiego jeżeli zauważą że równowaga sił się zmieniła. Gdy pyta się ich o te cechę, odpowiedź znaczy mniej więcej "to było wtedy, teraz jest to".
Wydają się całkowicie niezdolni do pojmowania dlaczego Ludzkość uważa to za nierozsądne.

Tymczasowe sojusze z Phalonami są możliwe, w szczególności gdy widzą oni że sytuacja przedstawia wzajemne korzyści, jednakże powinny być zawierane z ogromną ostrożnością. Gdy wspólny wróg zostanie pokonany istnieje duże prawdopodobieństwo że Phaloni zwrócą się na swych dotychczasowych "sojuszników" kiedy poczują że mogą na tym skorzystać.


Konglomerat Phalonów


"Phalon" to zangielszczona interpretacja tego jak ta rasa sama siebie nazywa w ich własnym głównym języku, "Phey-lon'a", który przekłada sie jako "Ludy Światów".
Siły kosmiczne Konglomeratu Phalonów znane sa jako "Phey-aaksha-tath'a" (dosłownie "Wielka Flota Ludów").

Konglomerat Phalonów jest luźną, mocno zbałkanizowaną federacją indywidualnych światów, włączając w to świat macierzysty (Cho-llon) i wiele osad kolonialnych. Przeróżne światy konglomeratu są zamieszkane przez wiele różnorodnych grup rasowych i plemiennych Phalonów, ale różnice mogą być trudne do zauważenia przez ludzi - ogólna obcość zaciera drobne różnice. W ten sam sposób Phaloni myślą że my ludzie wszyscy wyglądamy tak samo. Istnieje wiele zestawów ustrojów politycznych oraz wierzeń religijnych wśród ludów konglomeratu czym wykazują oni różnorodność prawie tak szeroką jak Ludzkość.

Normalne relacje wewnątrz społeczeństw Phalońskich są kompleksowe i konkurencyjne, lecz kiedy zagraża im zewnętrzna siła (taka jak konflikt między Kra'Vakami a Ludzkością) staną się oni wybitnie współpracujący, jako że widzą w tym wzajemną korzyść. Wielowiekowe rywalizacje i urazy moga być odłożone na bok, choć nadal nie rozwiązane, na czas trwania kryzysu, tylko żeby wypłynąć ponownie z jeszcze większą ilością pretensji i żalu dodanych do wciąż rosnącej listy czynów i wydarzeń (realnych jak i postrzeganych) które miały miejsce podczas kooperacji.

Phaloni podróżowali w kosmosie trochę dłużej niż Ludzie czy Kra'Vak ale pomimo to należą do tzw. "młodszych" ras w porównaniu do Sa'Vasku.
Konglomerat był świadom istnienia Ludzi jak i Kra'Vak i obserwował jak rozszerzają oni swe terytoria aż do spotkania. Przestrzeń Konglomeratu przylega tak do ludzkiej jak i Kra'Vackiej sfery wpływów i Phaloni już  prowadzili kilka mało intensywnych wojen granicznych z Kra'Vakami zanim każda z tych ras nawiązała kontakt z ludźmi.

Nagła eskalacja Kra'Vacko-Ludzkich wrogości aż do wojny totalnej nieuchronnie wciągnęła Konglomerat do walki, aczkolwiek rezolutnie unikają postawienia się po którejkolwiek ze stron. Jak zawsze u Phalonów ich strona jest ich własną.

Pierwszy kontakt między Ludzkością a Phalonami miał miejsce w 2191 podczas potyczki samotnego okrętu Phalonów oraz zespołu wydzielonego FSE. Od tego incydentu jednostki Konglomeratu walczyły z flotami ludzi oraz Kra'Vaków wielokrotnie jednakże równocześnie grali rolę "sojuszników" (aczkolwiek tymczasowych i stricte dla własnych celów) po obu stronach konfliktu w innych starciach.

 
Okręty Phalonów


Typy okrętów Phalońskich podzielone są na trzy główne grupy.
Pierwszą z nich stanowią "Obrońcy" (ekwiwalent ludzkich klas eskortowców), drugą "Wojownicy" (klasy krążowników), oraz trzecią "Wielcy Wojownicy" (okręty głównych klas). Wewnątrz każdej grupy Phaloni zdają się rozróżniać typy tylko po nazwie klasy, niż po opisie. Na przykład Tsaara i Keraph są jednakowo nazywane "Wojownikami" pomimo tego że równają się odpowiednio krążownikowi lekkiemu i krążownikowi liniowemu. Termin "Statek Matka" jest powszechnie używany dla określenia Phalońskiego lotniskowca, choć te okręty także znajdują się w kategorii "Wielkich Wojowników"

Okręty Phalonów są ślimakowatymi konstrukcjami zbudowanymi z organicznych materiałów. Odmiennie niż w przypadku Sa'Vasku, których okręty są właściwie żywymi stworzeniami, Phaloni wykorzystują zaawansowaną biotechnologię w podobny sposób jak ludzie używają metalu  i plastiku. Okręty Phalonów (czy jakiekolwiek ich inne wyposażenie) produkowane jest z biotechnologicznych komponentów lecz nie są żywymi stworzeniami w żadnym wypadku bardziej niż ludzki okręt skonstruowany ze stopów i polimerów.

Wewnętrzne przestrzenie dla załogi są na okrętach Phalonów zaokrąglone, wilgotne i dosyć niepokojące dla ludzkich zmysłów.
Pierwsza ludzka oficer na pokładzie uszkodzonego okrętu Phalonów, kapitan FSE Yvette Delacroix, została zacytowana w mediach jakoby powiedziała: "...teraz wiem jak musiał czuć się Jonasz...". Zgodnie ze wspomnieniami jednego z Legionowych Marines który jej towarzyszył, to co NA PRAWDĘ powiedziała było "...teraz wiem jak musi się czuć mój ginekolog...".

Okręt Phalonów konstruuje się w oparciu o relatywnie słabą strukturę wewnętrzną chronioną z zewnątrz przez utwardzoną "skorupę" złożoną z organicznych i krystalicznych materiałów. Na większych okrętach skorupę tworzy wiele warstw (nawet cztery dla największych klas) i tworzy bardzo efektywną ochronę przeciw nawet uzbrojeniu penetrującemu pancerz, takiemu jak K-Guny Kra'Vaków.

Najbardziej powszechna broń przeciwokrętowa Phalonów to projektor energii znany jako "Pulser", który jest pod wieloma względami podobny do standardowych ludzkich broni promieniowych. W przeciwieństwie do ludzkich promieni pulser jest bronią dającą się regulować i może być "nastawiony" na jedną z trzech możliwości: Promień o dużym zasięgu ale małej mocy, krótkiego zasięgu o zabójczo wielkiej mocy lub pośrednią która jest kompromisem pomiędzy tymi dwoma.
Każda bateria pulserów może być skonfigurowana na jeden z tych długich (L), średnich (M) lub bliskich (C) zasięgów przez dowódcę okrętu. Proces konfiguracji pulserów jest długi i wymaga wyłączenia systemów ofensywnych okrętu; nie można więc przeprowadzać go podczas bitwy i konfiguracja każdego pulsera musi być wybrana przed kontaktem z nieprzyjacielem.

Drugim głównym uzbrojeniem Phalonów jest Plasma Bolt Launcher (wyrzutnie pocisków plazmowych) zwykle montowany w "głowie" długiej przedniej struktury okrętu (choć niektóre z bardzo dużych klas posiadają dodatkowe wyrzutnie zamontowane w grzbietowych gondolach). Ten system potrafi wystrzelić pocisk stopionej plazmy o różnej mocy, w zależności od rozmiaru wyrzutni, który eksploduje na ustalonej pozycji od strzelającego okrętu rażąc wszystko w zasięgu wybuchu palącą falą rozszerzającej się plazmy i twardego promieniowania. Pola magnetyczne wokół lufy wyrzutni które wystrzeliwują pocisk także pozwalają go "nakierować", umożliwiając wycelowanie w dowolny punkt w promieniu 180 stopni od kierunku strzelania wyrzutni. Duża ilość energii jakiej wymaga wyrzutnia oznacza że system wymaga znacznego czasu przeładowania.

Phaloni używają myśliwców w większości ten sam sposób co ludzkie floty a ich myśliwce mają załogi liczące od jednego do trzech Phalonów. Zaobserwowano kilka różnych typów phalońskich myśliwców a najpopularniejszymi są wielozadaniowy Nith (kod UNDIA: PEG), ciężki myśliwiec Tuus (kod UNDIA: PUD) oraz przechwytujący Vaan (kod UNDIA: PAM).

Zamiast używać wyspecjalizowanych systemów obrony bezpośredniej przeciw atakującym myśliwcom phaloni używają swych głównych baterii pulserów w niskoenergetycznym ale szybkostrzelnym trybie obronnym. W tym trybie są także skuteczne przeciw ludzkim rakietom oraz ich własnym pociskom plazmowym.

Szczególnym spostrzeżeniem jest to że zaobserwowano start myśliwców TYLKO z phalońskich Statków-Matek. Ludzkie podejście operowania małymi ilościami myśliwców z pokładów drednotów i innych dużych okrętów nie będących lotniskowcami nie znajduje widocznie odwzorowania w doktrynie taktycznej Phalonów.

Phalońska gotowość do negocjowania z każdym (w szczególności kiedy mają coś do zyskania) oznacza że zaistniało wystarczająco dużo kontaktu werbalnego pomiędzy Ludzkością a Phalonami by obie strony nauczyły się wiele o wzajemnym pisanym oraz mówionym języku.
Ludzkie siły zbrojne wiedzą więc jak Phaloni nazywają swe klasy okrętów, aczkolwiek nazwy kodowe UNDIA (POGO, PINBACK etc.) nadal są używane do identyfikacji ich okrętów w większości raportów i sytuacji bojowych.

Phaloni znani są w slangu wojskowym ludzi pod różnymi przezwiskami, "Skorupiaki" to tylko jeden z przykładów odzwierciedlający tak ich ślimakowaty wygląd ich okrętów jak i zewnętrzne skorupy indywidualnych Phalonów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz