poniedziałek, 9 listopada 2015

Bogowie Wojny - Napoleon. "Schtrasne" dowództwo

Nareszcie się doczekałem (i nie ja jeden). Otrzymałem kolejną porcję materiałów od Roberta, a w nich to, czego oczekiwałem od dawna - brytyjskie dowództwo! Oddaję więc mu głos.

Na dowódcę awangardy brytyjskiej wybrałem niniejszą postać:


Mimo braku doświadczenia, został w 1815 roku dowódcą I korpusu Armii Niderlandów. Dzielnie stawał pod Quatre Bras, emanując nieustraszoną postawą , a pod Waterloo ranny, został zniesiony z pola bitwy. Niektórzy uznają to za szczęście dla wojsk sprzymierzonych, gdyż nie grzeszył zmysłem taktycznym.




 
Na czele brygady kawalerii brytyjskiej postawiłem nominalnego dowódcę 6 Brygady Kawalerii pod Waterloo, weterana kampanii półwyspowej:






Dowódcą 3 Dywizji piechoty brytyjskiej był inny uczestnik licznych walk w Hiszpanii

Pochodzącego z Hanoweru generała umieściłem obok uszkodzonego przodka. Taka scenka wprost z pola boju:




I na koniec rodzinne foty całej awangardy brytyjskiej:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz